Каква е връзката между метриките, с които следим успехите в B2C маркетинга и тези при изграждането на работодателската марка?

Как маркетинговите канали и метриките помагат на една компания да изгради и развие своята работодателска марка?

На какво трябва да се  обърне внимание, когато нещо не работи?

Кои са онези метрики, които ще ни подшушнат, че някъде имаме проблем и талантите не достигат до нашата отворена позиция? 


 

Отговорите са много, а техните акценти постави Росица Цанова, Chief Marketing Officer на Matrax Group, в участието си в първата за годината среща на клуб „Работодателска марка“ на Българската асоциация за управление на хора (БАУХ). 

Темата на срещата – „Кандидатите и служителите като клиенти“, насочи фокуса към това как маркетингът комуникира с човешките ресурси и могат ли мениджърите, които търсят новите таланти в една организация, да се възползват от маркетинговите похвати в своите стратегии за подбор

Тенденцията в посока на синергия между двете бизнес направления, носи още и още нови възможности и за хората, които трескаво търсят своите нови роли на пазара на труда. А за компаниите е възможност да изпъкнат в „морето“ от работодатели. 

„Синхронът между потребителския и работодателския бранд е все по-задължителен“, сподели Роси по време на презентацията си, като изтъкна, че "...колкото по-разпознаваем е един работодателски бранд, толкова по-големи са неговите възможности да привлече таланти на много високо ниво, които не просто да бъдат част от компанията, а да споделят нейните ценности, визия за развитие и да работят за успешното постигане на заложените стратегически цели на бизнеса.”. 



Стъпките на потребителската пътека, която и в случаите на покупка, и в моментите, в които кандидатите са изправени пред избор на ново работно място, дават на мениджърите по управление на човешките ресурси възможност да оптимизират своите процеси на всеки етап и да измерят постигнатите резултати

Търсенето на нови хора, затварянето на отворени позиции и комуникацията между работодателският бранд и кандидатите през последното десетилетие текат в същите тези комуникационни канали, в които се случват продажбите и популяризирането на продукти и услуги. И могат да бъдат измерени по същия начин, по който брандовете мерят своята популярност, нива на продажби и успехи на рекламните си кампании. 



„Целта на маркетинга е да направи един бранд известен, а шансът на един бранд да бъде предпочетен в момент на покупка се увеличава с 300%, ако той е известен“, сподели още Роси по време на своето участие в първата за годината среща на клуб „Работодателска марка“.