media

Добрите навици за по-качествен сън

  • Nov 21, 2017
  • Категория: Новини
  • Коментари: 0

Известно е, че добрият сън оказва положително влияние върху всички жизнени функции в човешкия организъм. Няма нищо по-полезно за вашето здраве от качествения сън. За съжаление, много хора не знаят как да си го набавят, затова и се появяват много смущения на физическо, емоционално и ментално ниво. А когато проблемите са вече налице, е по-трудно да се възвърне нормалния ритъм.

Стресът и натрупалото се напрежение през деня несъмнено довеждат до редица проблеми със здравето, депресивни състояния, свръхчувствителност, но също така засягат и сън. Колкото по-напрегнати сме, толкова по-трудно можем да заспим. Мозъкът ни работи на пълни обороти през деня, когато сме заети и активността ни е в пъти по-голяма, отколкото в отпочинало състояние. Трябва да знаете, обаче, че когато сте в движение, изпълнявайки хиляди задачи през деня, мозъкът ни изключва за доста проблеми. За това, щом си легнете, тялото си почива, но мозъкът продължава да функционира, преработва информацията от изминалия ден, като се затормозява с всичко онова, за което не е имал време. Ето защо заспиването ви се струва толкова невъзможно.

Радостната новина е, че има някои техники, които ще ви помогнат да имате по-качествен сън. Единственото, което трябва да направите, е да идентифицирате вредните навици и да се борите с тях. Ето няколкото предложения за справяне с проблемите със съня.

Спорт.

Най-важно за доброто ни физическо и психическо благоразположение е движението. Учените са установили, че хората, които често тренират, имат по-здрав сън, отколкото онези, които не правят физически упражнения. Редовният спорт намалява симптомите на сънна апнея и безсъние и подобрява качеството на съня. Ще са ви необходими няколко месеца, за да влезете в този режим с тренировки. Бъдете търпеливи, ефектът няма да се появи веднага, но с времето ще усетите благотворното влияние върху съня.

Спокойна атмосферата в стаята

Спокойната атмосфера преди заспиване изпраща сигнали до мозъка ви, че е време да се отпуснете, да освободите ума си от негативни мисли и натрупания стрес през деня. Важно е всички светлини да бъдат изгасени, тъй като хормонът, свързан със съня – мелатонин - се активира, когато е тъмно. Също така температурата на стаята не трябва да е повече от 21 градуса, защото е доказано, че на хладно се спи много по-добре. Стените ви е препоръчително да бъдат изолирани от всякакви шумове, които могат да развалят желаното спокойствие. Използвайте леглото само по предназначение и не го превръщайте в офис далече от офиса - така мозъкът няма да го асоциира с друг тип дейности и ще заспива по-лесно.

Удобни матрак и възглавница.

Удобният матрак е едно от най-необходимите неща, които трябва да притежавате, за да имате по-качествен сън. Ако често се събуждате с болки във врата, гърба и кръста, то това е сигурен знак, че трябва да смените матрака и възглавницата си с такива, каквито ще са подходящи за вашите извивки на гръбначния стълб. При нужда се консултирайте със специалисти. Ето какво казват лекарите в областта: „Ако спите по гръб трябва да изберете тънка възглавница, така че главата да заеме нормална позиция да не се изкривява напред; ако спите на една страна имате нужда от по-твърда възглавница за запълване на разстоянието между ухото и рамото; ако спите по корем потърсете много тънка, почти плоска възглавница, дори може да се наложи да спите без възглавница под главата, но задължително пъхнете една под корема, за да избегнете болки ниско в гърба.”

Коментари: 0
Няма коментари
Отговор

Вашият имейл адрес неможе да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани*

Категории
Популярни тагове

НАМЕРЕТЕ НИ ЛЕСНО И УДОБНО

НАМЕРЕТЕ НИ