Матрак Cool Comfort на цена от 299 лева и с 25 години гаранция! Вижте повече!
media

Добрият сън или как да си създадете полезни навици

  • Nov 21, 2017
  • Категория: Новини
  • Коментари: 0

Добрият сън оказва значително влияние върху вашето физическо и психичесно здраве, както и върху живота ви в будно състояние. Погрешното време, в което заспивате, също така и начина, по който го правите, често води до негативни последици за вас. Недоспиването, мъчителното заспиване с часове, а понякога и безсънните нощи нарушават вашият вътрешен баланс. Липсата на сън намалява умствените способността, влошава концентрацията по време на работа, енергията ви е недостатъчна и чувствителността ви се променя спрямо външни дразнители. Може и да не ви се вярва, но некачественият сън засяга и вашето тегло, в повечето случаи напълняването при някои хора е именно вследствие от недоспиване.

Ще ви дадем няколко предложения, как да си съдадете полезни навици, които ще ви помогнат да спите по качествено през нощта:

Предложение 1: Опитайте се да си лягате и ставате по едно и също време

Този начин ще ви помогне да нагласите правилно вашият вътрешен часовник, като ще подобри качеството на съня ви. Изберете час, в който нормално се чувствате изморени. Ако се събудите от само себе си на сутринта без помоща аларма, значи сте се наспали добре и денят ви ще започне много по-приятно и бодро. Ако имате нужда от аларма, значи трябва да смените часа за лягане с по-ранен.

Предложение 2: Изгасяйте всички светлини в стаята вечер преди заспиване

Мелатонинът в тялото ни е хормон, който се произвежда от епифизата и служи за регулиране на денонщния цикъл на човека. Мелатонинът е мощен антиоксидант и подпомага за унищожаването на вредните радикали в организма. Това негово свойство е довело до названието му "хормон на младостта", тъй като мелатонинът подпомага съня и подобрява неговите качества и по този начин помага на тялото да бъде здраво и млядо по-дълго време. Добре е вечер, преди да заспите, да загасяте всички светлини в стаята, за да може да активирате този хормон и той да започне да действа по-ефикасно. Не оставяйте телевизора или нощната лампа включени.

Предложение 3: Бъдете разумни относно ядене и пиене непосредствено преди сън

Ограничете кофеиновите напитки и цигарите, те няма да ви помогнат да заспите по-лесно. Избягвайте тежки храни преди лягане - според учените, последното ядене трябва да е поне 2 ч. преди сън. Лютите и киселинните храни не се препоръчват преди лягане, защото предизвикват стомашни проблеми и киселини. Погрешно е схващането, че трябва да се пие преди сън, за да заспите по-бързо. Консумацията на едно питие или две, известно време преди лягане може да помогне за по-бързото заспиване, но създаването на подобни навици може и да наруши пълноценния сън. Това би могло да доведе до често събуждане през нощта, последвано от чувство на умора на следващия ден.

Предложение 4: Намалете стреса, като освободите ума си си от негативни мисли

Често срещан проблем при повечете хора е именно стресът, който се е натрупал през деня. Определена част от мозъка ни се активира нощем, вследствие на продължителен стрес и напреженение, съответно и сънят става невъзможен. Затова най-добре се опитайте да успокоите ума си, представяйте си хубави места, мислете положително, знайте, че тревожността е най-лошият враг на здравето ви. Пуснете си тиха, спокойна музика, отпуснете се в леглото, дишайте дълбоко няколко минути и всичко ще бъде наред.

А сега, стана ли време за сън?

Коментари: 0
Няма коментари
Отговор

Вашият имейл адрес неможе да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани*

Категории

НАМЕРЕТЕ НИ ЛЕСНО И УДОБНО

НАМЕРЕТЕ НИ