Точно както има храни, които подпомагат или пречат на съня, също има и такива напитки.

Напитки, които да избягвате преди сън:


Кафе

Едва ли е учудващо, че кафето оглавява този списък. Ободряващата напитка не трябва да се консумира преди сън - кофеинът може да има остатъчно действие върху организма до 14 часа след последния прием, които може много да обърка навиците ви за сън.


Алкохол

Макар че голямото количество алкохол може да ви приспи рязко, всъщност качеството на съня ви ще е лошо. Може да се будите често, да ви е зле и, в резултат, да не си починете изобщо.


Черен чай

Билковите чайове могат да ви помогнат да се отпуснете, но черният чай има високо съдържание на кофеин и, като кафето, е добре да се избягва преди сън. Кофеинови напитки, приемани до 6 часа преди лягане могат да нарушат съня. 


Енергийни напитки

Освен кофеин, повечето енергийни напитки съдържат и таурин - аминокиселина, която ускорява сърдечния ритъм ви прави по-активни.


Напитки, които успокояват:


Чай от лайка

Лайката има особен успокояващ ефект, тъй като съдържа апигенин - антиоксидант, който стимулира рецептори в мозъка и спомага за унасянето в сън. Изследвания показват, че възрастни хора, пили чай от лайка, заспиват с 15 минути по-бързо и се будят по-рядко от тези, които не са.


Сок от годжи бери

Суперплодът е богат на антиоксиданти и съдържа мелатонин. Според данни на изследователи, 80% от хората, приемали сок от годжи бери спят по-качествено и 70% от тях се будят по-лесно на сутринта.


Чай от маракуя

Благодарение на високо антиоксидантно съдържание, маракуята има благотворно действие върху тревожността и намалява стреса.


Топло мляко

Известният от векове трик за по-лесно заспиване има своята основа и в науката. Млякото съдържа триптофан и мелатонин - аминокиселината и хормонът, отговорни за по-спокоен сън. Чаша мляко преди лягане се оказва подходяща напитка за по-спокойна почивка.


Сок от вишна

Черешите и вишните са източник на антиоксиданти и натурален мелатонин. Експеримент показва, че възрастни хора, приемали сок от вишна два пъти на ден за две седмици, спят с 90 минути по-дълго от обичайното.


Вече знаете какво да хапвате или пиете преди сън, за да спите най-добре. Комбинирайте с най-удобния матрак и ще се радвате на пълноценен живот ден след ден.