Много от нас прекараха по-голямата част от последните 18 месеца, работейки от вкъщи. Светът малко по малко се възстановява и все повече хора се връщат обратно на работа във физическите си офиси. Връщането в една шумна среда, сред много колеги и различен ритъм на работа, може да е много стресиращо за организма и ума. 

Какво да предприемете, за да се справите със стреса? Ето някои идеи.


Пренесете добрите навици

Връщайки се във физическия офис, не се отказвайте от добрите навици, които сте си изградили у дома. Те ще направят прехода между двете стреди по-лек.

Ако за първи път до момента сте успели да намерите правилния баланс в ежедневните си задачи, опитайте се да го приложите и в офисната обстановка.

Изградили сте навик да се хидратирате добре? Чудесно! Вземете от вкъщи любимата си бутилка и продължете с пиенето на достатъчно вода и от служебното бюро. След работа се отдайте на релаксираща йога или тренировка, която ще отдели ендорфини и ще позволи на ума да се откъсне от работата.

Дайте си време

Точно както първоначално работата от вкъщи беше странна концепция, сега да се върнем отново в пълния офис, е предизвикателство. Дори и да не влезете в старото русло моментално, не се отчайвайте. Дайте си няколко дни, за да свикнете отново с шума, хората около вас, различната обстановка.

Настройте се психически и си припомнете какви неща са били предизвикателни в офисната среда преди. Може би ще трябва отново да се научите да се концентрирате, когато трима души говорят по телефона в същата стая. Или пък да не забравяте, че в обедната почивка кафемашината е заобиколена от хора. 

Разпределете задачите 

Връщането в офиса включва и допълнително време за пътуване, намиране на паркомясто, хапване на обяд. Това означава, че ще разполагате с по-малко време през деня, спрямо работата от вкъщи.

Ще си направите услуга, ако помислите как да разпределите служебните и личните си задължения в дните от седмицата така, че да избегнете излишен стрес. Ако знаете, че трябва да пазарувате за няколко дни, оставете спортуването за следващата вечер.

Предстои ви пътуване? Помислете за детайлите - кога трябва да се пусне пералнята и дрехите да изсъхнат, кога да се събере багажа. Това спокойно може да се случи в няколко последователни дни.

Не забравяйте да си почивате достатъчно

Първите дни и седмици от връщането в офиса ще са новост, но и възможност да оценим какво ни е липсвало. За да сте максимално ефективни в този период на адаптация, е много важно да сте добре отпочинали.

Старайте се да си лягате в разумен час, по възможност един и същи всяка вечер. Изградете си или следвайте вече любимата си рутина за отпускане или приложете някоя от изпитаните техники за заспиване.

Снабдете се със страхотни матрак и възглавница. Те ще ви гарантират спокоен и пълноценен сън, основата на щастливият и енергичен живот.