Доказано е, че медитативните практики могат да повлияят положително на съня и са благоприятни при разстройства като инсомнията. При редовно практикуване на медитация, съзнанието се успокоява и се научава да се справя с ежедневния стрес по-лесно. Една от практиките, приложими да намаляване на стреса, е повтарянето на мантри.

Какво са мантрите?

В превод от санскрит, мантра означава “инструмент за моделиране на мисълта”. На практика, мантрата е поредица от думи или букви, които, повтаряни заедно с дишането и при определено състояние на ума, въздействат положително. Силата на мантрата е както в значението на думите, така и в тяхната вибрация. 

Мантрите и съня

Рецитирането на мантра помага на ума да се успокои и изчисти и е особено полезно, когато се чувствате преуморени, стресирани и неспокойни. Тези фактори са сред най-честите причини за проблеми със съня. Фокусирането върху една конкретна мисъл, позволява на съзнанието да работи по естествен начин и допринася за състояние на дълбока релаксация. Правилната мантра, комбинирана с правилно дишане спомага за по-лесно заспиване. Можете да създадете и своя собствена мантра. Тя може да бъде желание, надежда или дори твърдение.

Лесни техники за заспиване

В края на деня, отделете 5 минути на пълна тишина, които да посветите само на себе си. Позволете на съзнанието си да се успокои и да се изолира от всичко заобикалящо. Останете със затворени очи и се фокусирайте върху дъха си. 

Само след 5 минути, съзнанието ви ще бъде по-спокойно и нивата на стреса ще са намалели. Това, заедно с релаксацията, ще ви помогне да се настроите за сън по-лесно и да заспите по-бързо. Разбира се, ключът към най-добрия сън стои в матрака -  изберете подходящия за себе си още сега!